Qrios helpdesk

Wat als ik niet kan aanmelden in Ms Teams?  

Opgelet: deze helpdesk treedt in werking vanaf vrijdag 13 november en is voor Qrios cursisten.

Ontdek hieronder welk probleem je precies ondervindt en hoe je dit kan oplossen. 

  1. Hoe installeer ik de app Ms Teams?
    • Windows Os of macOs: Klik hier om Teams te downloaden op Windows of Mac.
    • iOS: Ga naar de App Store op een iPad/iPhone en zoek de app Microsoft Teams
    • Android: Ga naar de Play Store op een Android-toestel en zoek de app Microsoft Teams
  1. Ik krijg de app Ms Teams niet gedownload. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
    • Controleer de systeemvereisten van je toestel:
      • Windows OS: Windows 10, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016
      • macOS: Een van de drie meest recente versies van macOS. Wanneer er een nieuwe belangrijke versie van macOS uitkomt, de nieuwe versie van macOS en de vorige twee versies
      • iOS: Office voor iPad® en iPhone® (inclusief Outlook voor iPad® en iPhone®) wordt ondersteund op de twee meest recente versies van iOS en iPadOS.
      • Android: Office voor Android kan worden geïnstalleerd op tablets en telefoons met een van de laatste vier hoofdversies van Android. 
  1. Hoe open ik de app Ms Teams op mijn toestel?
    • Windows: Dubbelklik op de snelkoppeling Microsoft Teams op het bureaublad of klik op het startmenu, scrol door de programma’s en klik op Microsoft Teams om deze te openen.
    • macOS: Open launchpad (het raketsymbool in het Dock) en dubbelklik op Microsoft Teams of druk op de CMD-toets en de spatiebalk, typ Teams en druk op Enter.
    • iOS: Om de app Teams te openen, tik je op het symbool ervan in het beginscherm.
    • Android: Veeg van onder naar boven over het scherm. Het overzicht van alle apps opent zich. Tik op Microsoft Teams om deze te openen.
  1. Ik krijg de app Ms Teams niet geïnstalleerd op mijn toestel. Kan ik voorlopig verder in de online versie?
  1. Met welke gebruikersnaam meld ik mij aan?
    • Vraag aan je leerkracht je gebruikersnaam.
  1. Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
    • Vraag aan je leerkracht een nieuw wachtwoord aan.
  1. Ik probeerde alle bovenstaande oplossingen maar kan nog steeds niet aanmelden. 
      • Je gebruikersnaam
      • Een duidelijke omschrijving van het probleem. Voeg indien mogelijk een schermafdruk toe.
  • Het e-mailadres en telefoonnummer waarop je bereikbaar ben. 
  • Het tijdstip waarop je eventueel gebeld kan worden: 
    • Maandag tussen 13u en 16u
    • Maandag tussen 18.30u en 21u
    • Donderdag tussen 9u en 12u

Opgelet: telefonisch kan je enkel gecontacteerd worden op bovenstaande momenten.

 

 

 

-->