Qrios helpdesk
Wat als ik niet kan aanmelden in Ms Teams?
Ontdek hieronder welk probleem je precies ondervindt en hoe je dit kan oplossen.
- Hoe installeer ik de app Ms Teams?
- Windows Os of macOs: Klik hier om Teams te downloaden op Windows of Mac.
- iOS: Ga naar de App Store op een iPad/iPhone en zoek de app Microsoft Teams
- Android: Ga naar de Play Store op een Android-toestel en zoek de app Microsoft Teams
- Ik krijg de app Ms Teams niet gedownload. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
- Controleer de systeemvereisten van je toestel:
- Windows OS: Windows 10, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016
- macOS: Een van de drie meest recente versies van macOS. Wanneer er een nieuwe belangrijke versie van macOS uitkomt, de nieuwe versie van macOS en de vorige twee versies
- iOS: Office voor iPad® en iPhone® (inclusief Outlook voor iPad® en iPhone®) wordt ondersteund op de twee meest recente versies van iOS en iPadOS.
- Android: Office voor Android kan worden geïnstalleerd op tablets en telefoons met een van de laatste vier hoofdversies van Android.
- Hoe open ik de app Ms Teams op mijn toestel?
- Windows: Dubbelklik op de snelkoppeling Microsoft Teams op het bureaublad of klik op het startmenu, scrol door de programma’s en klik op Microsoft Teams om deze te openen.
- macOS: Open launchpad (het raketsymbool in het Dock) en dubbelklik op Microsoft Teams of druk op de CMD-toets en de spatiebalk, typ Teams en druk op Enter.
- iOS: Om de app Teams te openen, tik je op het symbool ervan in het beginscherm.
- Android: Veeg van onder naar boven over het scherm. Het overzicht van alle apps opent zich. Tik op Microsoft Teams om deze te openen.
- Ik krijg de app Ms Teams niet geïnstalleerd op mijn toestel. Kan ik voorlopig verder in de online versie?
- Je vindt teams terug via https://teams.Microsoft.com, log in met je qrioscursist-mailadres.
- Met welke gebruikersnaam meld ik mij aan?
- Vraag aan je leerkracht je gebruikersnaam.
- Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
- Vraag aan je leerkracht een nieuw wachtwoord aan.
- Ik ontvang geen meldingen.
- Dit ligt aan de instelling van je Smartphone of je tablet. Meer uitleg hierover vind je via deze link
- Ik probeerde alle bovenstaande oplossingen maar kan nog steeds niet aanmelden.
- Stuur een mail naar helpdesk-teams@qrios.be met deze gegevens:
- Je gebruikersnaam
- Een duidelijke omschrijving van het probleem. Voeg indien mogelijk een schermafdruk toe.
- Het e-mailadres en telefoonnummer waarop je bereikbaar ben.
- Het tijdstip waarop je eventueel gebeld kan worden:
- Maandag tussen 18.30u en 21u
- Dinsdag tussen 13u en 16u
- Donderdag tussen 9u en 12u
Opgelet: telefonisch kan je enkel gecontacteerd worden op bovenstaande momenten.