Iedereen houdt van vakantie en toerisme, maar jou laat het niet meer los! Het sympathiekste gezicht van de bediening vind je dan ook steevast bij de toeristisch receptionist. Net zoals hem of haar, ben je erg flexibel en beschik je over een degelijke talenkennis. Bovendien ben je van mening dat ‘Kunde König ist’, ‘le client est roi’, ‘customer is king’ of de klant koning is. Voor gasten ga je in de ontvangst, het verstrekken van informatie en het tegemoet komen aan wensen, graag de extra mijl. Maar je beseft dat back-office activiteiten minstens zo belangrijk zijn als op het toneel staan. Reisbureaus, hotels, touroperators, vakantieparken en luchthavens vechten er haast om: de kwalitatieve receptionist. Maar ook jij weet het al langer: vele vakanties staan of vallen met de capaciteiten van de persoon achter de balie. En jij weet dat je het verschil kan maken… met de opleiding bij Qrios!

Inhoud

  • Tijdens de cursus word je bijzonder beroepsgericht getraind in zakelijke communicatie, vreemde talen en algemene omgangsvormen. Je leert bijvoorbeeld professioneel e-mailen en telefoneren in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. Maar ook het face-to-face verstrekken van informatie, tarieven, reservaties, … komt in de verschillende talen uitgebreid aan bod
  • Je ontwikkelt inzicht in de structuren van vrijetijdssector. Hoe zit het commerciële aanbod precies in elkaar? Welke rol speelt de overheid in de vrijetijdsindustrie? Hoe gaat de onderlinge dienstverlening te werk?
  • Qrios zet specifieke toeristische terminologie om in ‘gewone mensentaal’ voor je
  • Je wordt op de hoogte gebracht van de meest actuele logiesmogelijkheden en de daaraan gekoppelde vervoersmiddelen. Dankzij Qrios gids jij binnenkort de toerist naar dé accommodatie, die het best beantwoordt aan zijn of haar wensen
  • Liep er toch wat mis? Gelukkig leer je hier klachten op een diplomatische manier behandelen. Even goede vrienden na jouw tussenkomst!
  • Je leert vlot werken met computersoftware, zoals Windows, Word, Excel, Powerpoint en Access
  • De wisselwerking tussen theorie en praktijk wordt mogelijk gemaakt door werkplekleren bij een toeristisch bedrijf. ‘Je werk mee op vakantie nemen’, krijgt binnenkort een heel nieuwe betekenis!

Praktisch

880 lesuren, inclusief werkplekleren. Via het modeltraject kan je je certificaat in 2 schooljaren behalen. De lessen worden gedeeltelijk in afstandsonderwijs gegeven.

Geen voorkennis vereist.

Lessenrooster / inschrijven

Toeristisch receptionist   Lesuren Start Einde Inschrijven
Maasmechelen Toon lesmomenten 13:20 - 16:20 02 sep 2019 19 jun 2020inschrijven
5631-5